Algemene voorwaarden
Click here for english
VERSIE 3.0 VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN PRIME TIME TELEVISION B.V STATUTAIR GEVESTIGD EN KANTOORHOUDENDE TE (2803 PT) GOUDA AAN DE STAVORENWEG 8 EN INGESCHREVEN ONDER KAMER VAN KOOPHANDEL NUMMER 80648908
ARTIKEL 1 – DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:
1.1 Opdrachtnemer: Prime Time Television BV. of de namens Prime Time Television B.V. opererende gemachtigde(n).
1.2 Opdrachtgever: Een ieder Persoon die Opdrachtnemer Opdracht geeft voor uitvoering van werkzaamheden, verlenen van diensten en/of leveren van producten.
1.3 Overeenkomst: De door opdrachtnemer schriftelijk uitgebrachte en door Partijen ondertekende bevestiging van gunning van Opdracht. Overeenkomst kan ook worden genoemd; Deelnameovereenkomst, Deelnametoekenning, Contract.
1.4 Opdracht: de in onderling overleg tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer te bepalen werkzaamheden, diensten en/of producten die door Opdrachtnemer verricht dienen te worden en de voorwaarden waaronder dit dient te geschieden. De opdracht wordt geacht tot stand te zijn gekomen na ondertekening van de deelnameovereenkomst.
1.5 Schriftelijk: hieronder valt zowel papieren als digitale (zoals email, sms en WhatsApp) correspondentie.
1.6 Persoon: Een natuurlijk persoon en/of rechtspersoon
1.7 Meerwerk: al het meerdere dat door opdrachtnemer in overleg met opdrachtgever, al dan niet Schriftelijk vastgelegd, tijdens de uitvoering van de opdracht boven de in het contract of het deelnameformulier uitdrukkelijk vastgestelde werkzaamheden en/of de door opdrachtgever op het deelnameformulier aangekruiste opties
ARTIKEL 2 – TOEPASSELIJKHEID
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, opdrachten en overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever(s), respectievelijk hun rechtsopvolgers. Standaardvoorwaarden van de opdrachtgever gelden uitsluitend wanneer deze door opdrachtnemer schriftelijk zijn aanvaard.
2.2 De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle opdrachten met opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere algemene voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.3 Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullen als dan in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
2.4 Indien opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat opdrachtnemer op enigerlei wijze het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
2.5 Eventuele afwijkingen op deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen en gelden slechts ten aanzien van de specifieke overeenkomst waarop de afwijkingen betrekking hebben.
ARTIKEL 3 – TER BESCHIKKING STELLING VAN INFORMATIE EN MEDEWERKING
3.1 Opdrachtgever verstrekt Opdrachtnemer tijdig alle documenten, informatie en contacten die nodig zijn voor een goede uitvoering van de opdracht.
3.2 Opdrachtgever verleent alle medewerking die nodig is voor een goede uitvoering van de opdracht.
ARTIKEL 4 – UITVOERING VAN OPDRACHT EN BETREKKING VAN DERDEN
4.1 Opdrachtnemer voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.
4.2 Voor zover een goede uitvoering van de opdracht dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht (delen van) het werk door derden te laten uitvoeren. Opdrachtnemer verplicht zich tot maximale inspanning opdat de overeengekomen verplichtingen en kwaliteit wordt behaald.
4.3 Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de werkzaamheden, die door derden worden verricht voor zover deze zelf een overeenkomst met opdrachtgever is aangegaan.
4.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.
4.5 Indien is overeengekomen dat de opdracht in fasen zal worden uitgevoerd kan opdrachtnemer de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
4.6 Als opdrachtnemer, of door opdrachtnemer ingeschakelde derden, in het kader van de opdracht werkzaamheden verricht(en) op de locatie van opdrachtgever of een door opdrachtgever aangewezen locatie, dan verzorgt opdrachtgever kosteloos voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten, tenzij hierover schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt.
ARTIKEL 5 – WIJZIGING VAN OPDRACHT, MEERWERK
5.1 Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed indien partijen tussentijds besluiten tot wijziging van aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en de daaruit voortkomende werkzaamheden.
5.2 Indien door toedoen van opdrachtgever tussentijds wijzigingen ontstaan in de opdrachtuitvoering, zal de opdrachtnemer in overleg met de opdrachtgever de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen. Indien dit leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht. De opdrachtnemer is gerechtigd om de extra kosten voor wijziging van de opdracht aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
5.3 In afwijking van lid 2 zal opdrachtnemer geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling van de opdracht het gevolg is van omstandigheden die aan opdrachtnemer kunnen worden toegerekend.
ARTIKEL 6 – AANPASSING OPNAMEDATUM
6.1 De geplande opnamedatum kan door opdrachtgever tot 10 dagen werkdagen voor de opnamedag Schriftelijk worden gewijzigd. Wordt de opnamedatum binnen 10 werkdagen verschoven wordt zal er een bedrag van € 750,- in rekening worden gebracht
6.2 Opdrachtnemer kan indien noodzakelijk, de met opdrachtgever geplande opnamedatum verzetten naar een met opdrachtgever overeen te komen nieuwe datum.
ARTIKEL 7 – AANPASSING MONTAGE OPDRACHT
7.1 Het gemonteerde item zal door opdrachtnemer aan opdrachtgever, al dan niet via een YouTube link, ter goedkeuring worden aangeboden.
7.2 Opdrachtgever heeft eenmalig het recht binnen redelijke grenzen aanpassingen in het gemonteerde item te verlangen.
7.3 Opdrachtgever zal binnen de daarvoor door opdrachtnemer gestelde termijn zijn aanpassingen schriftelijk kenbaar maken aan opdrachtnemer. Indien binnen deze termijn geen schriftelijke aanpassingen zijn ontvangen door opdrachtnemer, dan wordt opdrachtgever geacht akkoord te zijn met het gemonteerde item.
ARTIKEL 8 – TIJDSTIP EN DATUM VAN UITZENDING VAN TELEVISIE ITEMS
8.1 Iedere datum en tijdstip van uitzending van het televisie item, programma’s, reclameblokken en /of televisie commercials, zoals genoemd in de overeenkomst en/of het deelnameformulier, is indicatief. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de datum en het tijdstip van uitzending van het televisie item, de programma’s, reclameblokken en televisie commercials te wijzigen.
8.2 Indien de gewijzigde datum en/of het tijdstip voor opdrachtgever onacceptabel is, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht annuleren onder de in artikel 9 genoemde voorwaarden.
ARTIKEL 9 – ANNULERING VAN OPDRACHT
9.1 Opdrachtgever houdt zich het recht voor om een opdracht aan opdrachtnemer te annuleren. Bij annulering van opdracht door opdrachtgever binnen 10 werkdagen, na ondertekening overeenkomst, is opdrachtgever een vergoeding van 50% van het overeengekomen bedrag verschuldigd aan opdrachtnemer.
9.2 Bij annulering van opdracht door opdrachtgever na 10 werkdagen, na ondertekening overeenkomst, is opdrachtgever een vergoeding van 100% van het overeengekomen bedrag verschuldigd aan opdrachtnemer.
9.3 De annulering van opdracht kan enkel schriftelijk plaatsvinden.
9.4 In dit artikel wordt onder overeenkomst, het getekende deelnameformulier verstaan.
9.5 De annuleringskosten dienen binnen 14 dagen na schriftelijke annulering te worden voldaan.
ARTIKEL 10 – BETALINGSVOORWAARDEN
10.1 Alle in een offerte, deelnametoekenning of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.
10.2 Indien het voor het uitvoeren van de werkzaamheden, in het kader van de opdracht, noodzakelijk is dat opdrachtnemer naar een door opdrachtgever aan te wijzen locatie in het buitenland dient te reizen, dan komen de reis- en verblijfkosten voor rekening van de opdrachtgever, tenzij hierover schriftelijk anders is afgesproken.
10.3 Betalingstermijn: Tenzij anders schriftelijk overeengekomen, dient de betaling door de klant te geschieden binnen veertien (14) dagen na de datum
van ondertekening van de overeenkomst. De betaling dient uiterlijk 2 dagen voor de opnamedatum te zijn voldaan mocht deze binnen de 14 dagen van factuurdatum vallen. Wanneer het bedrag 2 dagen voor opnamedatum niet is voldaan, worden de opnames geannuleerd en zal er een boete van € 1.000,- in rekening worden gebracht. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
10.4 Betalingsverplichting: De klant is verplicht om het volledige verschuldigde bedrag binnen de gestelde betalingstermijn te voldoen, zonder enige
aftrek, korting of verrekening, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
10.5 Niet-tijdige betaling: Indien de klant niet binnen de genoemde betalingstermijn betaalt, verkeert de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is. In dat geval is de klant wettelijke rente verschuldigd vanaf de vervaldag tot aan de dag van volledige betaling.
10.6 Aanvullende kosten: Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die gemaakt worden ter incasso van het verschuldigde bedrag komen voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen ten minste 15% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van € 150.
10.7 Afwijkende bepalingen: Afwijkende betalingsvoorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen tussen de leverancier en de klant.
ARTIKEL 11 – AANSPRAKELIJKHEID
11.1 Opdrachtnemer zal zijn werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van opdrachtnemer mag worden verwacht. Voor elke door opdrachtnemer aanvaarde opdracht geldt dat sprake is van een inspanningsverplichting. Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor niet behaalde resultaten.
11.2 Indien een fout gemaakt wordt doordat de opdrachtgever opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is opdrachtnemer voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
11.3 Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de inhoud van door opdrachtgever aangeleverd promotiemateriaal.
11.4 Indien opdrachtnemer tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen uit de overeenkomst, is zij voor de eventuele daaruit voortvloeiende schade slechts aansprakelijk, indien en voor zover haar grove opzet dan wel roekeloosheid kan worden verweten.
11.5 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het verlies of beschadiging van door de Opdrachtgever of derden aangeleverd materiaal, tenzij er sprake is van grove opzet of roekeloosheid van een van de werknemers en/of freelancers ingehuurd door opdrachtnemer.
11.6 Onverminderd het in de vorige leden bepaalde is de contractuele en wettelijke aansprakelijkheid van opdrachtnemer te allen tijde beperkt tot het bedrag dat als tegenprestatie voor de opdracht geldt
11.7 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken die derden ten opzichte van opdrachtnemer pretenderen en uitoefenen ter vergoeding van geleden schade, gemaakte kosten, gederfde winst en andere uitgaven die op enigerlei wijze verband houden met en/of voortvloeien uit de uitvoering door opdrachtnemer van de opdracht.
ARTIKEL 12 EIGENDOMSVOORBEHOUD
12.1 Al het door opdrachtnemer geproduceerde, opgenomen en/of gemonteerde beeld- en/of geluidsmateriaal blijft te allen tijde eigendom van opdrachtnemer.
12.2 Opdrachtgever is gerechtigd, nadat hij alle verplichtingen jegens opdrachtnemer heeft voldaan, het gemonteerde item voor eigen promotiedoeleinden te gebruiken.
12.3 Opdrachtnemer blijft, onverminderd de rechten van opdrachtgever, de auteursrechten en overige intellectuele eigendomsrechten, alsmede (re)productierechten en andere rechten op vermenigvuldiging behouden.
ARTIKEL 13 OPSCHORTING, BEËINDIGING EN/OF ONTBINDING
13.1. Indien opdrachtgever niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting, die voor hem uit de met de opdrachtnemer overeengekomen opdracht of uit een daarmee samenhangende overeenkomst voortvloeit, dan wel indien gegronde vrees bestaat dat de opdrachtgever niet in staat is of zal zijn om aan zijn verplichtingen jegens opdrachtnemer te voldoen, alsmede in geval van faillissement, surseance van betaling, stillegging, liquidatie of gedeeltelijke overdracht, al dan niet tot zekerheid, van het bedrijf van de opdrachtgever, waaronder begrepen de overdracht van een belangrijk deel van zijn vorderingen, is opdrachtgever gerechtigd om zonder ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst hetzij de uitvoering van de opdracht voor ten hoogste 6 maanden op te schorten, hetzij deze geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zulks zonder dat hij tot enige schadevergoeding of garantie verplicht is.
13.2 In geval van opschorting en/of ontbinding krachtens lid 1 wordt de overeengekomen prijs onmiddellijk opeisbaar onder aftrek van reeds voldane termijnen.
13.3 Opdrachtgever is niet gerechtigd om met terugwerkende kracht ontbinding van overeenkomst te vorderen
ARTIKEL 14 OVERDRAAGBAARHEID, RECHTEN EN ZENDTIJD
14.1 Het is opdrachtgever niet toegestaan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer, de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst of gedeelten daarvan aan derden over te dragen of af te staan.
ARTIKEL 15 WIJZIGEN ALGEMENE VOORWAARDEN
15.1 Opdrachtnemer is te allen tijden bevoegd wijzigingen in deze algemene voorwaarden aan te brengen.
ARTIKEL 16 TOEPASSELIJK RECHT
16.1 Op elke (potentiële) opdracht(en) en (potentiële) overeenkomst(en) tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is bij uitsluiting het Nederlands recht van toepassing.
16.2 Indien opdrachtgever woonachtig of gevestigd is in het buitenland. De rechter in de vestigingsplaats van opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.
PRIME TIME TELEVISION B.V. | INSCHRIJFNUMMER KAMER VAN KOOPHANDEL: 80648908
STAVORENWEG 8 | 2803 PT GOUDA |
VERSIE 3.0 ALGEMENE VOORWAARDEN PRIME TIME TELEVISION B.V. | JULI 2024